Tuesday, July 10, 2007

Para suami, jauhilah memarahi isteri.

Dulu saya bengis juga pada isteri. Saya kemudian belajar erti kehidupan. Nilainya pada pengorbanan. Tiada yang berkorban untuk saya selepas ayah bonda selain isteri saya.

Lalu saya berhenti memarahi isteri. Saya mencium dahinya dan saya berkata, “abang tidak akan lagi memarahi sayang.”

Kerja saya bila balik ialah.. terima kasih yang, maafkan abang.

Selepas berlalu beberapa masa, isteri saya memarahi saya. Katanya, dia tidak seronok tidak dimarahi suami!! Aaaa..

Saya tak tahu, sampai bila pelajaran hidup ini akan berhenti..

Anak - anak kami,

Nik Ahmad Shah Waliyullah, Nik Mus’ab Umairi, Nik Nurana Nazeehah, Nik Izzuddin Qassam, Nik Zati Maisuri, Nik Abdul Mun’im dan Nik Saif Mudzaffar.


-Nik Mohamad Abduh bin Nik Abdul Aziz bin Nik Mat bin Raja Banjar bin Raja Mamat bin Raja Abdullah


Untuk membaca entry sepenuhnya, silalah ke http://nikabduh.wordpress.com/

No comments: