Wednesday, June 29, 2005

Penulis tamu kali ini adalah Abang Jett,
beliau ku suruh menulis puisi.

kita nikmati puisi beliau.

"Syurga Yang Tak Jadi"

Aku Baik
Aku Sembahyang
Aku Puasa
Aku nak pergi haji
Aku tidak berjudi
Tidak la pula mabuk
Lagi la Zina
Semuanya jauh dari aku

Kau pula Jahat
Kau tak sembahyang
Eeee jahatnya kau
Amal tiada
Hidup bagai 1000 tahun tanpa kematian
Yeyeyeyey!!! Aku baik kau jahat
Akan aku sebarkan kedunia aib kau
Biar orang tahu..
Aku tak tegur kau..
Dengan kekuatan
Tidak pula dengan lidah
Tidak juga aaku merasa sedih atas kejahilan kau
Pasti akan ku sebarkan aib kau
hehehehe malulah kau hari ini...
Esok,lusa
Sekarang siapa lebih baik kau ke aku
Pastilah aku
Pastilah aku
pastilah aku......

Jett
29-06-05

Ahmad tokok tambah:

moral:

kalau kita dok mengata orang, itulah nilai kita.
tak kisahlah orang tak dapek hidayahke,
malas nak buat keje ke,
walaupun kita dah tolong dia ke,
pleaselah, jangan dok mengata dia.
Hidayah itu kan milik ALLAH.

kita nak jadi orang soleh kan?
orang soleh tak mengata.

No comments: