Thursday, November 10, 2005

Daawah

Untuk apakah diri ini diabadikan?

Daawah,

Walaupun kau overhaul, tetapi jika ada panggilan daawah, secara otomatik
PEJUANG SEJATI akan FULLY RECHARGED!!!

Ahmad bukannya apa,
terkadang jeles(jeles baik) jugak dengan blog org lain yg memperkatakan tentang daawah.

Ahmad sebenarnya perkara daawah inilah yang menjadi tunjang pembikinan blog ini.
Cumanya ianya berbentuk peribadi.Terselit emosional juga persekitaran semasa.

Wahai pengunjung blog, sebenarnya Ahmad nak suntik sikit2 perihal daawah ini kerna
ianya adalah method aku; suntikan berdikit-dikit.

Ilmu, juga kesahihan fakta merupakana faktor utama kenapa blog ini lemah berbanding blog para dhuat yang lain.

Aku tahu, aku tak layak lagi digelar daei.Maka aku tubuhkan gagasan dhuat dengan harapan
dapat mencungkil bakat2 muda dalam seni khususnya, agar dapat mereka express seni mereka
dalam perbuatan berdakwah cara seni (Kreatif)

Print Media. Nasyid. Posters. Montage. Interactives. Play. Short movies and so on..

Janganlah kalian yg lain rasa hati kerana ana kata kami ini (orang seni ni kreatif) tak juga.

Kreatif itu adalah suatu indicator bagi pejuang seperti kami.

(maaf kerana orang seni selalunya berlagak sedikit-itulah kekuatan dan juga kelemahan kami)

akarnya TAQWA!

Kreatif adalah method:Hikmah

Hikmah setiap orang berbeza2.

p/s:Apa gunanya bernasyid kalau takda roh para daei? - itu yang aku ingin serapkan kepada penasyid2 muda.
suara mereka best, tapi roh takda, malas nak buat kerja daawah... suka lepak2 nyanyi2 sahaja... melodi indah
tapi takut turun padang berdakwah dengan orang awam. rugilah dan mereka itu PENAKUT BETUL!!!

Lantaran itu, aku marah, geram dan ingin mengajak mereka bersama meneruskan perjuangan Rasullullah...

Sertailah perjuangan Rasullullah dan kalian akan faham.

Ayoh, kita dah tak cukup masa dah!

No comments: