Monday, November 20, 2006

AURAT- Temubual











Pada dasarnya ini adalah "tanggapan umum" mengenai hijab oleh pelajar MMU.
(Projek kajian mereka aku kira) Mereka melakonkan semula...

Apa tanggapan kalian mengenai video di atas?

Sahabat saya pernah berkata(rujuk temubual bersama Elmafraqi-Mat Rempit), gejala2 ini merupakan
natijah(ranting-ranting,buah-buah) kepada tamadun melayu yang keliru.
Mereka mendapati bahawa banyak versi pengajaran agama Islam(yang mengelirukan)
yang mana mereka boleh pilih mengikut kehendak hati mereka.

Soal akarnya ialah kefahaman dan keimanan.
Kita seharusnya berpandukan Al Quran dan Sunnah.

Saya berkongsi video ini hanya untuk melontarkan perkara ini supaya
dapat kita fikirkan bersama cara penyelesaiaannya dan seterusnya MERANCANG dan BERTINDAK!
(takkan kalian setakat tengok video ni sahaja tanpa berbuat apa-apa setelah mendapati ada yang tidak kena.)

SOAL AKAR!

Maaf jika video ini mengguriskan hati sebahagian pengunjung.
(Akan saya tutup entry-BERVIDEO ini jika perlu)

p/s:HOHOHO jahatnya aku, curik video ni dari http://ustazmuda.blogspot.com/
TQ ustaz hehehe n Maaf zahir Batin duhai ustazMUDA :)

No comments: