Saturday, January 13, 2007




Art Xpress

Art Xpress merupakan satu projek untuk mengumpulkan karya seni / kreatif yang bertemakan Ketuhanan/Kemanusiaan yang menekankan unsur-unsur keagamaan dan pendidikan. Matlamat dan falsafah Art Xpress ialah berkreatif bukan sekadar menghibur tetapi dalam masa yang sama menimbulkan rasa kesedaran, keinsafan dan tanggung jawab TANPA mengenepikan nilai-nilai estatika dan kreativiti.

Art Xpress menyediakan satu platform untuk mereka yang berbakat untuk menyerlahkan potensi masing-masing samada dalam bidang nyanyian (nasyid, puisi etc), multimedia ( short film, slideshow etc), sketsa, puppetshow dan lain-lain.

Art Xpress berhasrat untuk melahirkan lebih ramai insan kreatif yang bertanggungjawab. Dengan mengadakan konsert-konsert sebegini, adalah diharapkan bakat-bakat unik mereka ini dapat di cungkil dan dikongsi bersama masyarakat. Sudah tiba masanya golongan kreatif yang mahu memperjuangkan nilai-nilai murni ini diberi peluang yang lebih jauh dan meluas. Konsert ini juga berhasrat untuk merubah persepsi bahawa hiburan yang Islamik itu seringkali monotonous, hambar dan tidak kreatif.

Projek ini dikendalikan oleh: Team Dhuat,Team Warna Warni dan Team Rawdah.

No comments: