Monday, July 14, 2008

Jatidiri

Sedari kecil, memang saya suka baca buku motivasi.
Satu-satunya buku motivasi yang paling saya minati ialah BEING HAPPY!oleh Andrew Matthews.

Sajak motivasi memang 'aplikasi' saya untuk membangunkan diri tika kejatuhan.

Semasa sekolah menengah, sajak-sajak saya deklamasikan adalah memang berkisar
membangun diri.
Memanglah antara cita-cita saya untuk membuat lagu motivasi, untuk membangun semangat jatidiri selain semangatjuang.

Guru musik saya, enai, tidak lari juga daripada membuat lagu-lago motivasi.
Lagu yang memberikan 'Booster' untuk membangunkan diri.

Di bawah ini adalah DEMO, diulangi DEMO sebab memang vokal range saya tak sesuai untuk lagu sebegini.Hmnn mungkin akan dinyanyikan oleh penyanyi lainnya.Fakhrul Ipoh?

Kita ikuti demo ini.




Jatidiri(DEMO)
Puisi/Melodi:Ahmad Dhuat
Album:Hidup!
Nota mengenai Hidup-Album ini berbeza sedikit berbanding Filsuf Sufi, prequel sebelum Filsuf Sufi kerana barangsiapa yang hendak mengenal Tuhan, mestilah mengenal dirinya sendiri.


powered by ODEO

Tenung, menjauh ke dalam diri
Murung, ta'kan kubiar berdiri
Tersadung, menyusur landasan ini
demi hentian pasti.

Kelam, akan berganti cahaya
Suram, akan pudar/gembira akhirnya
Diam akan pergi/pudar selamanya
Akan kukecap bahgia

c/o
Kau adalah masa depanmu
kaulah tunggak generasimu
kau mencorak kehidupanmu
pastikanlah harimu
bermakna...

No comments: