Monday, September 08, 2008

Filsuf Sufi setakat ini...

Assalamualaikum semua.
Semoga ramadhan kita kali ini lagi hebat berbanding sebelumnya.

Berikut dikongsikan beberapa buah lagu daripada album filsuf sufi.
Moga bermanfaat.

Lafazkanlah Rindu

powered by ODEO

Lirik:Cpol
Komposer:Ahmad
Album:Filsuf Sufi:Suatu Terapi


andai lafaz bernoda permata
bukan nawaitu hamba
takkan berlabuh bahtera cinta
tenggelam dan tersisa

c/o
biar memutih langit
kasih tidak berpaling
terukir di jiwamu
bait puisi rindu

mengharap bulan jatuh ke riba
tika terang suria
bagai musafir di hujung senja
tersesat dalam langkahnya

c/o
secangkir cinta suci
jadikanlah selaut
tersematlah di hati
maghfirah yang bertaut

-bridge-
tintakanlah rindumu sejujur hati
sebelum kau kembali…



Ya ALLAH

powered by ODEO

Aku katakan

Aku tak pandai berpuisi

Namun harap metah

Aku yang sadur noda

Berlabuh selalu di indah dakapan MahgfirahMu

Ya Allah

Aku ingin satu hati

Yang selalu sejernih jeli

Yang selalu setenang kali..

Aku ingin bundar mata

Yang selalu alir mutiara

Karaman sesal dosa

Aku ingin satu nyawa

Yang selalu gundah bila putusnya ia

Aku memohon doa

Aku memanjat harap

Izinkan aku ya Allah

Biar tunak segalanya

Menjadi satu

Di dalam himpunan doa

Meski segala meminta

ya Rahman

ya Rahim

Oh ya Allah

Aku takut padaMu

Aku berharap padaMu

Aku juga ingin benar menyintaiMu

Sungguh!

Ingin aku selalu-selalu begini

Perkenankan ya Allah

-nukilan Al Qasam




Doa 2008 rakaman semula



Doa 2004 (Pesanan Untuk Dunia) versi lama



DOA
Filsuf Sufi:Suatu Terapi
Lirik/Komposer:Ahmad

Kami rindukan
Kami rindukan
Kami rindukan SyurgaMu ALLAH

Kami rindukan
Kami rindukan
Kami rindukan KekasihMu ALLAH

Kami rindukan
Kami rindukan
Kami rindukan KepadaMu ALLAH

ALLAH, berikan hidayah pada yang hina ini,
agar kami mendapatkan cahaya cinta sejati.
ALLAH, terimalah taubat hamba yang hina ini,
Kami hanya mengharapkan....

hanya keredhaanMu...




Karya Tuhan

Lirik: Albazrah
Komposer:Ahmad Dhuat
Album: Filsuf Sufi:Suatu Terapi

Versi Akustik

powered by ODEO

Versi Pop

powered by ODEO

(Verse 1)
Insan karya Tuhan
Tersirat keagungan
Bagi hati yang inginkan
Kecintaan kedamaian


(Verse 2)

Di antara berjuta makhluk
Si faqir insan ditinggikan
Menjadi biasan tajalli
Nama oh namaNya.


(Verse 3)

Dia Yang Menjadikan
Dan insan itu kejadian
Dia yang Menguasai
Lalu insan dikuasai


(Reff 1)
Tika hati terluka

Dengan dosa juga noda

Pulang kepada Dia

Kerna Yang Pengampun pasti terima


(Verse 4)

Bila insan ketakutan
Dia datang Mengamankan
Bila insan kesakitan
Al-Syafi tiba menyihatkan


(Reff 2)
Sungguh sempurna kejadian
Menjadi khalifah hamba Tuhan
Semua makhluk tunduk syukur

Memberi khidmat buat insan


(Verse 5)

Di dalam diri insan
Ada rahsia Tuhan
Sekali difahami
Terbongkarlah rahsia alam

No comments: