Thursday, February 12, 2009

Super scenes! (with my commentary)













Memotivasikan diri dengan melihat, mengamati, merasai dan
menghargai produk hebat manusia lainnya.

Ya, entry yang sudah, saya kepilkan beberapa video yang saya kira hebat dalam
kelasnya yang tersendiri, dlam filem Eperation Condor, Asian Hawk (Jackie Chan) walaupun sekali diimbas seperti Indiana Jones versi 80an, dengan gadjet kembara-tempurnya.

Melihat filem hebat itu, menyuntik semangat saya untuk berkarya filem-pendek tetapi penuh dengan kualiti cerita, aksi, gaya, warna, audio, visual dan feel.

Yip-Man, stail tempurnya yang unik, mengalahkan tempur cara Bruce Lee, Jackie Chan serta Tony Jaa. Relak dan cool, Rajni pun kalah dari segi moral jika dibandingkan dengan Yip Man yang cool ini, menewaskan 10 askar Jepun.

Aces go places aka Mad Mission, saya kira agak terkenal di Eropah di tahun 80-an dahulu, tanpa perlu menjadi barat, mereka berjaya membuat filem dengan penuh bergaya, aduh kalah Rajni lagi haha...

Tetapi dari segi kharismatik seorang hero, Rajni number one hehe...

Aku akan menggabungkan kesemua elemen-elemen serta roh hebat filem mereka untuk aku suntik ke filem pendek aku.


LONG GONE SHERIFF (PLEASE COME BACK!)

Sinopsis

Kisah seorang pejuang (Agak OTAI) yang perlu kepada 'redefine' permasalah konflik dirinya,Ya mungkin kerana umurnya yang mengenjak 40 tahun serta beliau sering mengasingkan dirinya.

Dari segi usrah pula, beliau banyak tuang, program sosial ikut sedap hati je nak join atau idak walhal pada zaman dahulunya, beliaulah hero sebutan penduduk Kampung Stadium.

Kisah bermula apabila seorang pelajar U membuat 'reseach' tentang hero kampung kediamannya.

HEhe takleh bagi banyak-banyak info, nak tau updatenya, seringlah ke blog ini...

No comments: