Wednesday, April 29, 2009

Ada Apa Dengan BALI?



Aku dan Nazim amat berbeza dengan rakan ofis kami yang lain.
Sedang mereka bangga merakam gambar di 'Hard Rock Cafe',
kami bergolok bergadai mencari Masjid.
Bergambar itu indah, lebih-lebih lagi di Masjid.

Kami menyewa motor dan berwisata di kebanyakan tempat di Bandar Kuta.
Aku tak berminat langsung bergambar dengan pepatungan dewa.

Sedang rakan sepejabat kami berpesta, kami menikmati alam, makan makanan
laut yang halal lagi enak, oh ya dan juga murah!

Di dalam hotel, kami berbincang tentang masalah ummat, masalah membaiki diri.

Malam yang pertama di sana, kami duduk dan juga berbaringan di pantai , melihat indahnya ciptaan ALLAH.

Kami berzikir sepuas-puasnya.

INDAH.


Anekdot
1)Nazim dari tanah India, berbahasa Urdu, kami berkomunikasi dalam bahasa Inggeris.
2)Aku suka lagu Andaz, DIL USE DO JO JAAN DE DE hahaha
3)Terengganu lagi best lah.
4)Bali adalah taman syurga bagi yang suka berpoya dan berpesta
5)Aku TAKKAN lagi ke Bali

1 comment:

Nafastari said...

aku nak juga sekali merasa ke Bali. lepas tu baru aku buat keputusan jika akan kembali ke Bali atau tidak.