Thursday, June 27, 2013

Sihatkan diri anda sebelum bill hospital melonjak.


Terus terang aku katakan aku ni dulunya suka makan junk food.
Fast food, oily food.

Sekarangpun masih suka lagi. Tipula kalau aku kata aku tak suka :)
Tapi suka sekarang pun, tak sekerap mana aku makan makanan merapu.

Dulu makanan merapu tu aku 'consume' hari-hari ok?
Air putih pun susah nak minum dalam setahun tu, cuma ada jugakla ketika lepas makan nasi mama masak.
Air gas, air bergula hair-hari ok?

Itupun air peti ais.

Hasil didikan isteri(ekhem) aku dikit demi sedikit, aku kurang minum air bergula...tup tap dah tinggal air gas.

Kopi dan teh aku minum juga tapi takla hari-hari.
Tapi kalau kopi segar yang freshly roasted without caffein, aku berani minum setiap hari :)


'Turning point' yang paling mendadak adalah selepas isteriku makan Shaklee sebab nak banyakkan susu untuk anak kami, Ain Fatimah.

Aku pun terpaksa ikut makanlah...nanti rugi jer beli makanan nutrisi tu...So aku mulalah kenal dengan Vitamin C, Vita-Lea, Lecithin, Alfalfa, Herb-Lax, OsteMatrix dan pelbagai lagilah :)

Best jugak makan makanan nutrisi ni. Badan pun segar. Itulah aku terdetik, kalau makan manakan nutrisi badan akan segar. Badan aku dah tak berangin macam dulu. Cuma excercise jer aku ni malas sikit...

Kalau tak pasal si Ain Fatimah ajak jalan petang-petang, takdelah aku ikut berjalan.

Tapikan, aku ada baca, kalau nak tukar oxigen dalam badan kita, selepas Subuh paling Syiok woo...

Makan ubat tapi dapat Cheque tiap-tiap bulan. Macam mana tu? Macam ni, setiap belian Shaklee, ahlinya akan peroleh rebate dalam bentuk wang ringgit. OK sangatlah tu kan?

Ok balik kepada makanan junk tadi...Kalau aku makan makanan junk berserta ambil vitamin jugak...
Ia umpama berbelanja yak yea yak yea tanpa menghiraukan bugdet belanja anda.

Fikir-fikirkanlah :)

Tatkala orang lain dok sibuk bayar bill hospital sakit itu ini, aku mengidamkan berjalan ke sana sini bersama isteri dengan badan yang segak sekali. Mana taknya..dok berjaga dengan makan Shaklee :)

Kita kerja penat-penat adalah untuk bayar bill hospital

atau

Dari sekarang berjaga badan supaya kesihatan sampai hari tua anda.

Investment untuk kesihatan memang tak rugi punyalah!  


p/s: Nak iklan, Vivix dari segi kajian sains, membuktikan bahawa anda akan muda 25 tahun. Jom!
ok ok ada lagi... Dulu aku dan wife dok selalu beli air mineral(tutup hijau atau biru) sebab nak jaga badan. Tapi ada cara jimat lagi dengan membeli penapis air Get Clean Water daripada Shaklee :) Hubungi saya di dhuat79[a]gmail.com dan 0133732411 untuk mengetahui dengan lebih lanjut.

Oh wow I feel great!



No comments: