Thursday, April 07, 2022

Melepaskan Tik Tok



 Tik Tok, budaya hype masa kini, sengaja aku tinggalkan kerana aku ingin mencicipi sisi-sisi kehidupan yang jarang benar aku rasakan.

Aku sudah banyak tertinggal, menuju dunia juga akhirat khususnya.

Syukurlah pekerjaan editingku sekarang berkenaan mengupas ilmu islam.


Retropektif diri, tafakur, munajat harus diperkasakan.


Kembali berdamping dengan buku, Al Quran terutamanya.


Merangka perbelanjaan serta kewangan anak-anak aku.
Sering luangkan ruang dan kesempatan untuk bersama mereka.

Perlahan-lahan  membuat perancangan pembayaran hutang-hutang.


Berdamping balik dengan journal dan berborak dalam-dalam dengan chilhood friends.
Manfaatkan kesempatan. Mungkin aku atau kau yang akan pergi dulu.


Paling tidak kita pergi dengan keadaan bersedia sehabis baik!

No comments: