Friday, March 20, 2009

Tahniah band HUJAN (diterima baik di Indonesia)

Anda telah diterima baik oleh peminat anda di sana!

Saya akan mengikut jejak anda Hujan :)

Band atau penyanyi itu merupakan kenderaan.
Apa yang disampaikan(destinasi) itulah, jiwa yang sebenar.

Jikalau stail musisi semata, ataupun ideologi songsang yang ingin diterapkan,
itu tidaklah bermakna berbanding menyampaikan yang NYATA.

Itulah amal maaruf nahi mungkar.

Jikalau musik itu sekadar catatan perjalanan hidup cuma,
sekadar pengiktibaran bolehlah tetapi tidaklah HEBAT sepertimana menyebarkan ideologi yang mendaulatkan islam.

Yang hebat tetaplah hebat!

Islam itu hebat.

Hebat kalau kau berpaksikan kepada Islam, selainnya anda takkan hebat.

TAKKAN!





powered by ODEO

Lirik/Komposer:Ahmad Dhuat
Pejuang Sejati Kembali Beraksi!

Pejuang sejati kini kembali beraksi!
Berdegar! Berkobar! Aku berikrar!
Cukuplah sudah tidur, cukuplah 'fatrah' ini.
Kini kukembali untuk beraksi!

Chorus
Sambutlah 'salamku' ini, duhai teman, para pendaei.
Berikan aku peluang ini, aku ingin beraksi...

aku ingin beraksi...
aku ingin beraksi...
aku ingin beraksi...
aku ingin beraksi...

No comments: