Monday, June 08, 2009

Duta kasih sayang (2)

Assalamualaikum kepada sekalian pembaca yang dirahmati ALLAH.
Saya, sebagai amilin biasa-serdehana, memang banyak pincangnya.

Lelah, penat, Astro, internet, DVD adalah penyumbang utama kepada kelesuan
melakukan gerak kerja jammah oleh manusia biasa seperti saya.

Saya akan memanfaatkan kelemahan saya ini sebagai kekuatan saya.
Saya akan hasilkan produk kreatif yang gempak-gempak!

Orang nak perlekeh, biarlah.
Paling tidak, aku punya cita-cita.

Berbalik kepada tajuk asal, apa pun keputusan yang telah dibuat, biarpun kita mempunyai kecenderungan tersendiri, kita kena terima dan redha sahajalah,
kerana keputusan tersebut telah diputuskan oleh ALLAH menerusi pengundian yang tulus ikhlas.

Adakah kita mahu menjadi golongan yang menafikan atau meragui keputusan Yang Esa? Kita ikut sahaja.

Sebenarnya, aku suka kedua-dua golongan ini.Saling lengkap melengkapi.
Situasi sekarang adalah kedua-duanya bersama dan yang terpilih menerajui, tetapi tidaklah mengabaikan golongan yang satu lagi.

Sudahlah... kita ni kan adik beradik.

Berdamailah :)

Yuk teruskan kerja!

No comments: